Odpowiedzi

2009-11-03T18:31:49+01:00
Trójkąt ma łączną miarę kątów równą 180 stopni

Skoro jeden kąt ma 60 stopni, a drugi jest prostokątny, czyli ma 90 stopni to trzeci ma miarę:

180-90-60=30 stopni

Odp: 30 stopni.
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T18:32:44+01:00
Suma trzech kątów trójkąta = 180 stopni

Jeżeli jest to trójkąt prostokątny, czyli mamy jeden kąt prosty 90 stopni.

czyli 90 stopni + 60 stopnia = 150 stopni

180 stopni - 150 stopni = 30 stopni

3 kąt ma miare 30 stopni
5 5 5
2009-11-03T18:33:20+01:00
Kat ostry - 2
Kąt prostokątny - 1


1 kąt ostry - ma 60 stopni 2 kąt - nie wiadomo

W sumie mają 60 .

Suma kątów w trójkącie wynosi 180 stopni

180 stopni minus 60 stopni - 120 stopni

Kąt prosty ma 90 stopni

Wiec :

120 - 90 = 30 stopni

Odpowiedź : drugi kąt ma 30 stopni (ostry)
1 5 1