Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T14:45:47+02:00
Poniewaz w swoim najplodniejszym okresie nie zamieszkiwal na terenach polski . Dosc czesto sie przemieszczal . po prostu nie mieszkal w polsce jego muzyka byla pragnieta na calym swiecie. pisal dla roznych swiatowych burzuazji . ale prawie zawsze w swoich utworach poruszal tamt polski. w swoich utworach nawiazywal do folkloru posiego. do tancow narodowych . i specyficznych brzmien poszczegolnych terenow poslki np podchala . strasznie tesknil za polska i nigdy o niej nie zapomnial ! Byl patryiota.w sercu zawsze mial polske !
Licze na najlepsza ; )
8 4 8
2010-04-11T14:52:29+02:00
Fryderyk Chopin jest "Sercem Polakiem " , ponieważ urodzony został w Żelazowej Woli i w Polsce zostawił swoje najbliższe wspomnienia . W Polsce jego pierwszą wielką miłością była Konstancja Gładkowska.
Miał Matkę Polkę . TO w polsce Nauczył się doskonale grać na pianinie.
W wielkim świecie kariery i sławy zdobył wielkie poszanowanie , lecz nigdy nie założył rodziny.Dawał koncerty i grał w różnych domach .
Sława jego wznosiła sie na cały świat .

5 4 5