Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T18:40:39+01:00
Heh wczoraj rozwiazywalem to zadanie dla innej osoby
przyjmuje za pi 3,14
2pi r = 6,28 * 100 =628
male kolo 2 pi * 0,25 = 1,57
628 : 1,57 = 400 obrotow wykona male kolo


zato gdy male wykona 100 obrotow wychodzi ze
1,57 * 100 = 157
157 : 6,28 = 25 obrotow duzego kola
4 3 4
2009-11-03T18:48:02+01:00
I sposób:

d1-2m
l=πd
l=2π
100l1= 200π

d2=0,5m
l2=0,5π

200π: 0,5π= 400
małe koło wykona 400 obrotów.

l2=0,5π * 100= 50π
l1= 2π
50π: 2π= 25
duże koło wykona 25 obrotów.

II sposób:
2m jest 4 razy większe od o,5m.
Kiedy duże koło zrobi więc 100 obrotów, to małe 4 razy więcej, czyli 400.

Kiedy więc małe zrobi 100 obrotów, duże 4 razy mniej, czyli 25.


2 4 2