Zad I
Kto czytał Krzyżaków..??
chociaż pierwszy rozdział...tomu pierwszego..??
bo potrzebuję 20 pytań do tego rozdziału...
20 pytań do rozdziału pierwszego z pierwszego tomu....
Prosze!!:((

Zad II
wypisz wszystkich bohaterów |rozdziało ostatniego| tomu II Krzyżaków.
Kiedy zakończyła się akcja powieści..??
---Proszę o choć jedno zadanie..:(---

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T14:57:59+02:00
1)Gdzie rozpoczyna się akcja?
2)W którym roku rozpoczyna się akcja?
3)Kto byl wtedy królem?
4)Kto przyjechał do gospody?
5)Kim był Zbyszko dla Maćka?
6)Komu składał śluby Zbyszko?
7)Jakie śluby składał?wymień
8)Gdzie mieszkali Maćko i Zbyszko?
9)Dlaczego Królowa zatrzymała się w gospodzie a nie u zakonników?
10)Ile lat miał Zbyszko?
11)Ile lat miała Danusia?
12 Czyją żoną była Anna Danuta?
13)Kto miał się urodzić w najbliższym czasie?
14)Jakie zabawy mieli przy stole Zbyszko z Danusią?
15)Skąd wracali Zbyszko z Maćkiem?
16)Dlaczego porzucili swoją osadę?
17)Dlaczego Danusia spadła z ławy?
18)Co śpiewała wtedy Danuśka?
19)Na czym grała dziewczyna?
20)Kto był wtedy mistrzem w Zakonie?

Akcja zakonczyła sie w 1410 roku.

Bohaterowie:
Zbyszko z Bogdańca, Maćko z Bogdańca, Jurand ze Spychowa, Danusia Jurandówna, Jagienka Zychówna, Zych, Hlawa, Sanderus, Fulko de Lorche, Zygfryd de Löve, Kuno Lichtenstein, brat Rotgier, Hugo von Danveld.
Władysław Jagiełło, Jadwiga, Witold – książę litewski, Konrad von Jungingen – wielki mistrz krzyżacki, Ulryk von Jungingen, Janusz – książę mazowiecki, księżna Anna Danuta, rycerze polscy: Zawisza Czarny, Powała z Taczewa, Zyndram z Maszkowic.
  • Użytkownik Zadane
2010-04-11T15:00:30+02:00
Akcja powiesci toczy sie na przestrzeni 11-12 lat. Rozpoczyna sie w roku 1399 (smierc Jadwigi), a konczy w roku 1410 (bitwa pod Grunwaldem). Krotki epilog wydluza ten okres do 1466 roku (pokuj w Toruniu, odzyskanie Pomorza, Malborka i Elblaga)

Postacie fikczjne:

Zbyszko z Bogdanca herbu Tepa Podkowa, zwolania Gradz - glowny bochater utworu

Macko z Bogdanca

Danusia i Jagienka

Jurand ze Spychowa

ksiadz Kaleb

Hlawa

Zych ze Zgorzelic

Fulko de Danveld

Diederich

Postacie chistoryczne:

ksiezna Anna Danuta

Powala y Taczewa

Skirwoillo

Kuno Lichtenstein

Konrad von Jungingen

Ulrzk von Jungingen

krol Wladyslaw Jagielo

Jadwiga

Zawisza Czarny

Zyndram z Maszkowic

ksiaze Witold