Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T14:57:01+02:00
- astronomia - pojęcia zenit, azymut
- matematyka - algebra i trygonometria
- medycyna - leczenie chorób umysłowych przez muzykoterapię, produkowano maści
- fizyka - optyka
- chemia - proces destylacji i krystalizacji
7 3 7
  • MK97
  • Początkujący
2010-04-11T14:58:49+02:00
1. Astronomia.
W średniowieczu największy wpływ na rozwój astronomii miały dokonania astronomów islamu i prowadzone przez uczonych europejskich poszukiwania doskonalsej wersji systemu Ptolemeusza ( które zaowocowały ostatecznie modelem Heliocentrycznym Mikołaja Kopernika)
2.Matematyka.
Arabowie mieli także bardzo ważny wkład w procesie rozwoju matematyki. To oni stworzyli dwie nowe dziedziny matematyki algebrę i trygonometrię. I choć nie oni wymyśli cyfry arabskie to oni je upowszechnili
3.Medycyna.
Szacuje się, że Arabowie byli twórcami co najmniej 70 prac z zakresu medycyny. Lekarze arabscy wprowadzili także innowacje w szpitalach bimaristanach. Niektóre z nich specjalizowały się w chorobach umysłowych, gdzie stosowano nowoczesne metody, np.: muzykoterapię. Arabowie zapoczątkowali rozwój przemysłu farmaceutycznego, produkowali różne maści, leki, czy też pachnidła.
4.Fizyka.
Postęp dokonany w dziedzinie optyki jest jednym z głównych wkładów nauki arabskiej w fizykę.Pozwoliły zrozumieć odbicie i załamanie światła oraz powstawanie tęczy.
5.Chemia.
Arabowie odkryli proces destylacji i krystalizacji.
6 4 6