Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T14:55:49+02:00
Pc = 2*Pp +pb
Pp(pole podstawy)= 24
108- 48=60
Pb=2*6x+ 2*4x
60=2*6x+ 2*4x
12x+8x=60
20x=60 |:20
x=3

Odp; Wysokość graniastosłupa ma 3 cm długości.

Mam nadzieję że pomogłam, czekam na najjj.
2010-04-11T14:56:12+02:00
Pp = 4*6=24cm²
Pc=2Pp+2*aH+2*bH 108cm²-48cm²= 2*aH+2*bH
8H+12H= 60cm² H=3cm
2010-04-11T15:28:02+02:00
Jakie jest pole podstawy?
Pp=a*b*2
Pp=6cm*4cm*2=24cm²*2=48cm²
Jakie jest pole ścian bocznych?
108cm²-48cm²=60cm²
Jakie jest pole jednej ściany?
60cm²/2=30cm²
100%=30cm²
60%---------pole większej ściany
40%---------pole mniejszej ściany
60%/100=0,6
40%/100=0,4
30cm²*0,6=18cm²-----------pole większej ściany
30cm²*0,4=12cm²-----------pole mniejszej ściany
Jaka jest wysokość?
P=18cm
P=a*b
a=P/b
a=18cm²/6cm
a=3cm
Odp.: Wysokość wynosi 3cm.