Odpowiedzi

2010-04-11T14:59:36+02:00
Na skutek prażenia wapienia otrzymano 2 t wapna palonego . Oblicz ile ton wapnienia poddano prażeni


CaCO3--->CaO+CO2

MCaCO3=100g/mol=0,1kg/mol
MCaO=40+16=56g/mol=0,056kg
2t=2000kg

0,1kg CaCO3----0,056kgCaO
xkg-----------------2000kg
x=3571,4kg=3,57tony

rozlozono 3,57 tony wapienia
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T15:00:20+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
MCaCO3=100u
mCaO=56u
CaCO3----->CaO + CO2
100g CaCO3-------56g CaO
xt CaCO3---------2t CaO
x=3,57 ton CaCO3 (wapienia)
1 5 1