Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T18:46:38+01:00
Ludzie tworzą grupy społeczne gdyż to jest naturalnym czynnikiem życia w społeczeństwie. Termin SOCJALIZACJA to proces rozwoju człowieka, kształtowania się jego poglądów wartości i idei.
Przystępują do róznych organizacji, gdyż mogą sie w nich rozwijac i byc czescia isch-uczestniczyc aktywnie.

Norma prawna-kodeks ruchu drogowego, płacenie podatków.
Norma religijna-chodzenie do kościoła, nie jedzenie mięsa w piątki
Norma obyczajowa-ustępowanie pierwszeństwa osobom starszym, mówienie dzień dobry do widzenia.
Norma moralna-mówienie prawdy, szacunek do rodziców
1 4 1
  • rafa
  • Początkujący
2009-11-03T18:55:06+01:00
2) - Koncepcja trójelementowa (hipoteza, dyspozycja i sankcja),
-Koncepcja norm sprzężonych (norma sankcjonowana i norma sankcjonująca).