Odpowiedzi

2010-04-11T14:55:35+02:00
Dżdżownice mają ciało pokryte śluzem i dlatego mogą łatwo poruszać się pod ziemią. Pijawki mają narządy dzięki którym mogą wysysać krew.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T14:56:34+02:00
Na przykładzie pijawek:
Ruch pijawek jest bardzo charakterystyczny. Na lądzie odbywa się on przy pomocy przyssawek (przyczepianie się) bądź poprzez ruchy wijące się (w wodzie). Ważnymi dla pijawek narządami zmysłu są oczy oraz komórki zmysłu dotyku.