Odpowiedzi

2010-04-11T15:03:12+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
MS=32u
mSO2=64u
S + O2---->SO2
32g S-----64g SO2
xg S------25g SO2
x=12,5g S (siarki)
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T15:04:56+02:00
S + O₂ -> SO₂

M(SO₂) = 32g/mol + 32 g/mol = 64 g/mol
n=25g/64g/mol = 0,39 mola
1 mol S ---- 1 mol SO₂
0,39 mola S ------ 0,39 mola SO₂

0,39 mola * 32g/mol = 12,5g
2 4 2