Do słoika zawierajacego 700mil wsypano 4 lyzeczki soli kazda o masie 6g zas sloika zawierajacego 900ml wody wsypano 5 takich samych lyzeczek soli w ktorym słoiku jest bardziej stezony roztwor? przyjmij ze 1 kg wody to 1l.
mucze to miec na jutro pomozcie..:(

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T18:40:04+01:00
700 ml = 700g
900ml = 900g
stezenie w pierwszym roztworze:

x% * (700g + 4*6g) = 4*6g
700x + 24x = 2400
724x = 2400
x≈ 3,3


stezenie w drugim:

x%*(900g+5*6g) = 5* 6g
900x +30x = 3000
930x=3000
x≈3,2

Odpowiedz: W pierwszym roztworze jest wieksze stezenie soli.


Pozdrawiam! :)
2009-11-03T18:40:57+01:00
Mw1=700ml=700g
mw2=900m=900g
ms1=4*6=24g
ms2=5*6=30g

C%1=(24/724)*100%=3,3%
C%2=(30/930)*100%=3,2%

Myślę, że to tak będzie wyglądało :)
Jeszcze oznaczenia :ms - masa substancji, którą rozpuszczamy
mw - masa wody
C% - stężenie proc.