Pan Szopiński kupił w hurtowni wszystko dla nóg 350 par skarpetek i zapłacił 630 zł.
a)Ile par takich skarpetek można kupić w tej hurtowni za 450 zł?
b)ile w tej hurtowni trzeba zapłacić za 450 par skarpetek?


W ciągu doby ziemia obraca się wokół własnej osi o kąt 360 stopni. O jaki kąt obraca się ziemia w ciągu godziny lekcyjnej?

Proszę o dokładne obliczenia jak cos o proporcje

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T15:10:36+02:00
1.
a) 350-630zł
x-450zł
x=450*350/630=250
Odp. Za 450 zł można kupić 250 par skarpetek
b) 350-630zł
450-x

x=810zł
Odp. Za 450 par skarpetek trzeba zapłacić 810zł

2. 24h=24*60=1440minut
nie wiem czy godziny lekcyjna to 45 minut czy 60 minut, ale raczej 45 minut więc:
1440-360
45-x

x=11,25
Odp. Ziemia w ciągu godziny lekcyjnej obróci się o 11,25 stopni
51 4 51
2010-04-11T15:11:31+02:00
Jeśli dla 350par zapłacił 630żl to wychodzi że 630:350=1.8 czyli za jedną zapłacił 1.8 zł.

a)za 450zł można kupic 250 par 450:1.8=250
b)za 450 par trzeba zapłacić 810zł 450*1,8=810

W ciągu 24 godz o 360 stopni
w ciągu 1 godz o 15 stopni
więc w ciągu 45 minut o 11,25 stopnia

wychodzi to w wyliczeniu
obrot podzielony przez dobe = na jedna godz360:24=15
godzina : 60minut =w ciągu 1 minuty 15:60=0.25
minuta * godzina lekcyjna =obrot w ciagu 45 minut 0.25*45=11.25
17 3 17
2010-04-11T15:16:21+02:00
1. Dane:
350 - tyle par skarpetek kupił pan Szopiński
630zł - tyle pan Szopiński zapłacił za skarpetki
630:350=1,80 zł - tyle kosztuje jedna para skarpetek

b) 450 zł : 1,80zł = 250 - tyle skarpetek kupi za 450zł

c) 450 * 1,80zł = 810zł - tyle zapłaci za 450 skarpetek


2.
360 - o tyle stopni obraca się ziemia
24 godziny - w tyle czasu ziemia obraca się o 360 stopni
45min - tyle trwa 1 godz lekcyjna


360:24=15
15:60=0,25
0,25*45=11.25

Odp. Obróci się o 11,25 stopnia.
21 4 21