Pan Ważny ma teczkę na dokumenty, zamykaną na zamek szyfrowy. W tym zamku są trzy kółeczka, które można ustawiać w dziesięciu pozycjach, oznaczonych cyframi:
0,1,2,3,4,5,6,7,8,9. Każde ustawienie trzech kółeczek daje trzycyfrowy szyfr. Teczkę pana ważnego otwiera szyfr 3 - 1 - 2, ale właściciel zapomniał kolejności cyfr.
a) podaj wszystkie możliwe ustawienia cyfr 1,2,3
b) Jakie jest prawdopodobieństwo, ze za pierwszym razem pan Ważny otworzy teczkę?

3

Odpowiedzi

2010-04-11T15:10:34+02:00
1. 1,2,3
3,2,1
2,1,3
3,1,2
1,3,2
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T15:11:19+02:00
A)
1-2-3
1-3-2
2-1-3
2-3-1
3-1-2
3-2-1

b)
Prawdopodobieństwo wynosi 1:6
1 5 1
2010-04-11T15:21:40+02:00
1.2.3
2.1.3
3.1.2
2.3.1
3.2.1
1.3.2

b)prawdopodobienstwo jest 6:1