Odpowiedzi

2010-04-11T16:00:52+02:00
-w średniowieczu : Jan Długosz- "Dzieje Polski" , Gall Anonim- "Kronika Galla Anonima".
-w odrodzeniu : Kajetan Koźmian- "Ziemiaństwo polskie" , Klementyna Hoffmanowa- "Listy Elżbiety Rzeczyckiej".
-w renesansie : Jan Kochanowski- "Odprawa posłów greckich" , Mikołaj Rej- "Kupiec".
-w baroku : Piotr Skarga- "Kazania sejmowe" , Sebastian Grabowiecki- "Setnik rymów duchownych".
-w oświeceniu : Ignacy Krasicki- bajki np. "Baran dany na ofiarę" , "Konie" , Franciszek Zabłocki- Cztery żywioły
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T16:08:20+02:00
Średniowiecze - Kroniki Galla Anonima ,
św . Franciszek z Asyżu -"kwiatki św Franciszka"
św Aleksy -"legenda o św Aleksym "
Pieśń o Rolandzie
Josepha Bédiera-"dzieje Tristana i Izoldy"

Renesans-
Biernat z Lublina - Żywot Ezopa Fryga.
Klemens Janicki -O sobie samym do potomności
Andrzej Frycz Modrzewski -o poprawie Rzeczpospolitej,
Mikołaj Rej -życie poczciwego ziemianina
Jan Kochanowski (fraszki np :do gór i lasów, na dom w Czarnolesie ,pieśni :Czego chcesz od nas Panie,Wy którzy pospolitą rzeczą władacie ,Niezwykłym i nie lada piórem opatrzonym ,treny :tren
Bolesłw Leśmian -Urszula Kochanowska

Barok:
-Mikołaj Sęp-Szarzyński - o nietrwałej miłości rzeczy tego świata
-Daniel Naborowski -Marność
-Jan Andrzej Morszyn- raki, niestatek
-Molier - świętoszek

Oświecenie -

Adam Naruszewicz- balon
-Ignacy Krasicki -bajki np ptaszki w klatce ,satyra "zona modna"
-Zbigniew Herbert - wilki i owieczka "

-