Krzyś rozbił skarbonkę i policzył, że było w niej 32 zł w monetach o nominałach 2 zł, 1zł , 50 gr i 20 gr.Dwuzłotówek było 2 razy mniej niż złotówek, a pięćdziesięciogroszówek było 2 razy więcej niż złotówek.Dwudziestogroszówek było 10.Ile monet było w skarbonce?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T15:52:49+02:00
0,5x - ilosc dwuzłotówek
x - ilość złotówek
2x - ilosc piecdziesieciogroszuwek
10 - ilosc dwudziestogroszuwek
2*0,5x+x+0,5*2x+0,2*10=32
3x-2=32
3x=30
x=10
2x=20
0,5x=5
10+20+5+10=45
Odp:Było 45 monet.
2010-04-11T15:57:11+02:00
2010-04-11T15:57:15+02:00
32zl-wszystkie pieniadze
x-zlotowki
x:2-dwuzlotowki
2x-piedziesieciogroszowki
10-dwudziesto groszowki
1x+2*0,5x+0,5*2x+10*0,2=32
x+x+x+2=32
3x=32-2
3x=30/:3
x=10-zlotowki
10:2=5-dwuzlotowki
2*10=20-piedziesieciogroszowki
10-dwudziestogroszowki
10+5+20+10=45-wszystkie monety
odp;monet bylo 45