Odpowiedzi

2010-04-11T15:45:46+02:00
R księżyca : R ziemi = 3/11
R ksieżyca = (3/11)*R ziemi

R ziemi - R księżyca = 4640 km
R ziemi - (3/11)R ziemi = 4640 km
11/11 R ziemi - 3/11 R ziemi = 4640 km
8/11 R ziemi = 4640 km
R ziemi = 4640 km :(8/11)
R ziemi = 4640 km *(11/8)
R ziemi = 6380 km

R księzyca = 3/11 R ziemi
R księzyca = (3/11)*6360 km
R księzyca = 1740 km

Licze na najlepsze:).
10 4 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T16:03:50+02:00
Promień Ksieżyca / promień Ziemi = 3:11( wez to w wulamki zwykle , a skrót od promienia to będzie r)
x- jednostka podziału
rK= 3x
r2=11x
rZ-rK=4640 km
rZ=11x-3x=4640
8x=4640/:8
x=580 km

rK=3x=3*580 km=1740 km
rZ=11x=11*580km=6380 km

Odpowiedź. Promień Ziemi wynosi 6380 km a promień Księżyca wynosi 1740km.

mam nadzieję ze pomogłam xDD
jeśli czegoś nie rozumiesz to pisz na priv.
9 4 9