Klocki Renaty były w dwóch pudełkach - żółtym i niebieskim. W niebieskim pudełku było 5 razy więcej klocków niż w żółtym. Gdy brat Renaty przełożył z niebieskiego do żółtego pudełka 16 klocków, w obu pudełkach było ich tyle samo. Ile razem klocków miała Renata w obu pudełkach?

3

Odpowiedzi

2010-04-11T15:45:13+02:00
X-ilość klocków w żółtym
5x- nieb
5x-16=16+x
5x-x=16+16
4x=32 /:4
x=8
5x=5*8=40
x+5x=8+40=48
Odp: Renata miała razem 48 klocków

Licze na najlepsze:).
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T15:49:11+02:00
Metoda układu równań

x-klocki w żółtym pudełku
y-klocki w niebieskim pudełku

y=5x
y-16=x+16

y=5x
5x-16=x+16

y=5x
4x=32

y=5x
x=8

y=40
x=8

W niebieskim pudełku było 40 klocków a w żółtym 8. Razem 48 klocków.
2010-04-11T15:53:51+02:00
Niebieskie 5x
żółte x
Gdy brat Renaty przełożył z niebieskiego do żółtego pudełka 16 klocków
niebieskie 5x-16
żółte x+16
5x-16=x+16
5x-x = 16+16
4x = 32/:4
x =8
6*8=48
Miala 48 klocków