Odpowiedzi

2010-04-11T16:04:19+02:00
15)
2x³+x²-2x-1=0
x²(2x+1)-1(2x+1)=0
(2x+1)(x²-1)=0
(2x+1)(x-√1)(x+√1)

16.)
3x³-2x²-12x+8=0
x²(3x-2)-4(3x-2)=0
(3x-2)(x²-4)=0
(3x-2)(x-2)(x+2)

17.)
5x³-x²+10x-2=0
x²(5x-1)+2(5x-1)=0
(5x-1)(x²+2)=0
(5x-1)(x-√2)(x+√2)

18.)
3x³+4x²-6x-8=0
x²(3x+4)-2(3x+4)=0
(3x+4)(x²-2)
(3x+4)(x-√2)(x+√2)

19.)
4x³-x²-6x+4=0
x²(4x-1)+4(4x-1)=0
(4x-1)(x²+4)=0
(4x-1)(x+2)(x-2)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T16:09:23+02:00
15)
2x³+x²-2x-1=0
(2x³-x²)+(-2x-1)=0
x²(2x+1)-(2x+1)=0
(2x+1) (x²-1)=0
(2x+1)(x-1)(x+1)=0
x=-1/2 lub x=1 lub x=-1

16)
3x³-2x²-12x+8=0
(3x³-2x²)+(-12x+8)=0
x²(3x-2)-4(3x-2)=0
(3x-2)(x²-4)=0
(3x-2)(x+2)(x-2)=0
x=2/3 lub x=-2 lub x=2

17)
5x³-x²+10x-2=0
x²(5x-1)+2(5x-1)=0
(5x-1)(x²+2)=0
x=1/5 lub (równanie sprzeczne)

18)
3x³+4x²-6x-8=0
x²(3x+4)-2(3x+4)=0
(3x+4)(x²-2)=0
(3x+4)(x+√2)(x-√2)=0
x=-4/3 lub x=-√2 lub x=√2

19)
4x³-x²-16x+4=0
x²(4x-1)-4(4x-1)=0
(4x-1)(x²-4)=0
(4x-1)(x-2)(x+2)=0
x=1/4 lub x=2 lub x=-2

20)
2x³-5x²-18x+45=0
x²(2x-5)-9(2x-5)=0
(2x-5)(x²-9)=0
(2x-5)(x+3)(x-3)=0
x=5/2 lub x=-3 lub x=3

21)
2x³+3x²-8x-12=0
x²(2x+3)-4(2x+3)=0
(2x+3)(x²-4)=0
(2x+3)(x+2)(x-2)=0
x=-3/2 lub x=-2 lub x=2

22)
x³-x²-x+1=0
x²(x-1)-(x-1)=0
(x-1)(x-1)(x+1)
x=1 lub x=-1

23)
4x³-5x²-12x+15=0
x²(4x-5)-3(4x-5)=0
(4x-5)(x²-3)=0
(4x-5)(x-√3)(x+√3)=0
x=5/4 lub x=√3 lub x=-√3

24)
5x³-3x²-10x+6=0
x²(5x-3)-2(5x-3)=0
(5x-3)(x²-2)=0
(5x-3)(x-√2)(x+√2)=0
x=3/5 lub x=√2 lub x=-2√

25)
x³-6x²-4x+24=0
x²(x-6)-4(x-6)=0
(x-6)(x²-4)=0
(x-6)(x-2)(x+2)=0
x=6 lub x=2 lub x=-2

26)
x³-4x²=0
x²(x-4)=0
x=0 lub x=4