Odpowiedzi

2010-04-11T15:48:42+02:00
O=2a+b
a=7b

15=2*7b+b
15=15b
b=1 cm

15=2a+1
2a=14
a=7 cm
Najlepsza Odpowiedź!
  • wiq
  • Początkujący
2010-04-11T15:49:48+02:00
X-podstawa
7x-ramie
7x-drugie ramie
15cm-obwód

15x=15
x=1

1cm-podstawa
7cm-ramię
7cm-drugie ramię

Pozdrawiam i liczę na naj, bo napisałem to czytelniej.
1 5 1
2010-04-11T15:49:58+02:00
Obw.=15cm

x- długość podstawy
7x - długość ramienia

7x+7x+x=15
15x=15 /:15
x=1

x=1cm
7x=7*1=7cm

Odp. Podstawa ma 1 cm, a ramiona mają po 7 cm długości.
1 5 1