Zad.9
dopisz takie epitety do podanych rzeczowników, by powstały frazeologizmy:
....upór
....zapał
...zdrowie
...niebo
...wzrok
i ułóż zdania z 3 wybranymi związkami .

potrzebuję na poniedziałek...

zad18. uzupełnij zdania tak aby powtały zdania zlożone podrzędnie dopełnieniowe.

....temu, kto zbyt wiele obiecuje
.....z tym, z kim miło mi się rozmawia.
...tego, o czym mówisz.
....o tym, co zrobiliście.

zastanawiałem się....
Prosiłem.....
Przepraszam....
Rozmyślam....

2

Odpowiedzi

2010-04-11T15:52:21+02:00
Nierozsądny upór
słomiany zapał
słabe zdrowie
błękitne niebo
sokoli wzrok

1. Ola miała słomiany zapał, ponieważ szybko rezygnowała z rozpoczętych zajęć.
2. Miał sokoli wzrok, więc bez problemu dostrzegł wiewiórkę wśród gałęzi drzewa.
3. Patryk miał słabe zdrowie, dlatego często opuszczał zajęcia w szkole.

18.
Nie ufam temu, kto zbyt wiele obiecuje.
Często spotykam się z tym, z kim miło mi się rozmawia.
Uważnie słucham tego, o czym mówisz.
Nikomu nie powiem o tym co zrobiliście.

Zastanawiałam się czy przyjść do ciebie w poniedziałek.
Prosiłam mamę o rozwiązanie zadania domowego.
Przepraszam, że zapomniałam o twoich urodzinach.
Rozmyślam o niebieskich migdałach.
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T15:59:35+02:00
9/ośli upór - zawziętość
słomiany zapał -krótkotrwałe uczucie
końskie zdrowie - silne organizm, dobre zdrowie
siódme niebo - wielkie szczęście
lepki wzrok - wzrok wyrażający ciekawość

Sporo osób ma słomiany zapał do wielu rzeczy.
Nad morzem czuję się jak w siódmym niebie.
Końskie zdrowie najbardziej przydaję się podczas wakacji, aby ciągle móc być poza domem.

18/
Nie do końca wierzę temu, który zbyt wiele obiecuje.
Najczęściej czas spędzam z tym,z kim miło mi się rozmawia.
Zawsze staram się słuchać tego, co mówisz.
Często myślę o tym, co zrobiliście.

Zastanawiałem się, co źle zrobiłem w pracy domowej.
Prosiłem o deskorolkę na urodziny, a dostałem rolki.
Przepraszam tych, których zraniłem.
Rozmyślam o tym, co powinnam zrobić.

Jakoś nie mam weny... mam nadzieję, że to wystarczy ;pp
5 3 5