Odpowiedzi

  • Olli
  • Początkujący
2010-04-11T15:54:18+02:00
1. 20 lat
2. matka - 42 syn 10
2 1 2
2010-04-11T15:54:22+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-11T15:57:18+02:00
ZAD.1
x- wiek córki
2,5x - wiek matki
x+30 = 2,5x
x-2,5x=-30-1,5x=-30 // : (-1,5)
x=20
Odp.Córka ma 20 lat.

Zad.2
x - wiek syna
y - wiek matki
(y - 2)/(x - 2) = 4
x + 10 + y + 10 = 74
y - 2 = 4(x - 2)
x + y = 74 - 20
y - 2 = 4x - 8
x + y = 54
y - 4x = - 8 + 2
x + y = 54
- 4x + y = - 6 mnożymy przez - 1
x + y = 54
4x - y = 6
x + y = 54
dodajemy stronami
4x + x - y + y = 6 + 54
5x = 60
x = 60/5 = 12
x + y = 54
12 + y = 54
y = 54 - 12 = 42
odp
Odp.Matka ma 42 lata , a syn 12 lat.
1 5 1