Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-11T16:10:34+02:00
20+33+10=63
Odp. Agnieszka w swojej kolekcji ma 63 figurki.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T16:12:01+02:00
Dane:
x - cała kolekcja
⅔x - słonie
20% - aniołki
10 - pieski

20% = ⅕ x

⅕ x + ⅔ x + 10 = x
sprowadzenie do wspólnego mianownika
3/15 x + 10/15 x + 10 = x

13/15 x + 10 = x
10 = x - 13/15 x
10= 2/15x
x = 10 ÷ 2/15
x = 10 ×15/2
x = 150 /2
x = 75

W kolekcja jest 75 figurek