Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T15:57:02+02:00
Oznaczmy jedna podstawe przez A....
wiec długos drugiej podstawey wynosi 2A:)

wzór na pole to (a+b) *H \2......

wiec po podstaiwniu do wzory wartosci
(A+2A) *8\2 = 54

3A *4 = 54 dzielimy obie strony równanie przez 12

A=4.5 cm

2 4 2
2010-04-11T15:57:19+02:00
54cm=(x+2x)/2 * 8

54cm= 3x/2 *8 (skracasz 2 i 8)

54cm= 3x * 4 (dzielisz przez 4)

13.5cm=3x /3

4.5 cm = x

x=4.5 cm


SPRAWDZAMY:

PC= 4.5cm + 9 cm/2 * 8

PC= 13.5cm/2 * 8 (skracamy 2)

PC= 13.5 cm * 4

PC= 54cm

Czyli wyszło dobrze;)
2 3 2