Każdy uczestnik konkursu matematycznego rozwiązał 30 zadań. Za każde poprawne rozwiązania dostał 4 pkt, za nie zrobione 0 pkt, a za każde błedne -6 pkt. Kasia zdobyła 48 pkt, ale 3 zadań nie zrobiła. Ile zrobiła poprawnie?
równanie:

x * 4 + (27 - x) * (- 6) = 48

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T16:12:54+02:00
X * 4 + (27 - x) * (- 6) = 48

4x - 162 + 6x = 48

10x = 48 + 162

10x= 210/ :10

x= 21 ( odpowiedz.)
2 5 2
2010-04-11T16:13:25+02:00
X*4+(27-x)*(-6)=-48
4x+(27-x)*(-6)=-48



2010-04-11T16:13:54+02:00
X * 4 + (27 - x) * (- 6) = 48
4x + (-162) + 6x = 48
4x - 162 + 6x = 48 /+162
4x + 6x = 210
10x = 210 /:10
x = 21
1 5 1