Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T16:01:06+02:00
X - wiek Krzysia teraz
y - wiek Marysi

x + 5 = 3(y + 5)
x + 12 = 2(y+12)

x + 5 = 3y + 15
x + 12 = 2y + 24

x - 3y = 10
x - 2y = 12

x = 10 + 3y

podstawiam wyznaczony z I równania x do II równania:

10 + 3y - 2y = 12
y = 2 lata ma Marysia

x = 10 +3*2 = 16 lat ma Krzyś

2 + (18-16)= 4 lata będzie miała Marysia, kiedy Krzyś bedzie miał 18 lat.

proszę o naj. ;D
3 5 3
2010-04-11T16:01:30+02:00
X - wiek Krzysia
y - wiek Marysi

x+5=3(y+5)
x+12=2(y+12)


x+5=3y+15
x+12=2y+24

x=3y+15-5
x+12=2y+24

3y+15-5+12=2y+24
3y-2y=24-15+5-12
y=2

x=3*2+15-5
x=6+15-5
x=16
2 4 2
2010-04-11T16:03:04+02:00
K+5=3(M+5)
K+12=2(M+12)

K+5=3M+15
K+12=2M+24

K-3M=10|*-1
K-2M=12
----
M=2
K=16

dla K=18 M=4