Odpowiedzi

2010-04-11T16:07:05+02:00
Klomb w kształcie koła o średnicy 18 m obsiano mieszanką trawnikową. Ile opakowań mieszanki trawnikowej trzeba kupić, aby obsiać ten klomb.
Mieszanka trawnikowa: 0,5 kg na 20 m kwadratowych

d = 18 m
r = ½ d = 9 m
Pk = πr² = 81π ≈ 254,34 m²
254,34 : 20 =12,717 ≈13

Odpowiedź: Jeśli opakowanie mieszanki trawnikowej ma 0,5 kg, to trzeba zakupić 13 opakowań.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T16:10:54+02:00
Klomb w kształcie koła o średnicy 18 m obsiano mieszanką trawnikową. Ile opakowań mieszanki trawnikowej trzeba kupić, aby obsiać ten klomb.
Mieszanka trawnikowa: 0,5 kg na 20 m kwadratowych


r= 18 : 2 = 9

P= pi * r do kwadratu
P= 3,14 * 9 do kwadratu
p= 3,14 * 81
P= 254,34 m kwadratowe

254, 34 : 20 = 12,717

12, 717 * 0,5 = 6, 3585≈ 7

potrzeba 7 opakowań .