Odpowiedzi

2009-11-03T18:53:45+01:00
Najliczniejsze, zwierają barwnik HEMOGLOBINE ( = ktora ma zdolność odwracalnego wiazania krwi) , nie mają jądra komorkowego, powstają w szpiku kostnym czerwonym , żyją około 120 dni ,rozkładane w śledzionie , najliczniejsze ,
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T19:17:01+01:00
- nie mają jądra komórkowego
- kształt spłaszczonego krążka
- żyją od 1 do 4 miesięcy
- jest ich od 3.5 do 5.5 milionów czyli dużo
- czerwony barwnik hemoglobina

2009-11-03T19:25:00+01:00
Jeśli chodzi o krwinkę czerwoną, to napewno brak jądra kom.(może "zmieścić "więcej hemoglobiny i dwuwklęsły kształt) ( korzystny stosunek powierzchni do objętości sprzyja wymianie gazowej)
1 5 1