Odpowiedzi

2010-04-12T13:28:56+02:00
Odnóża dwugałęziste np trylobity, część stawonogów
jednogałęziste - stawonogi współczesne

pływne-
skoczne długie
do pobierania pyłku owłosione
grzebne masywne z pazurami
chwytne długie
12 4 12
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-12T14:29:04+02:00
Stawonogi posiadają liczne członowane kończyny ,które służą do poruszania się ,chwytania zdobyczy,tworzą aparat gębowy i odbierają bodźce ze środowiska /czułki/.
Odnóża stawonogów:
-szczypce /rak/
-odnóże bieżne /mucha/
-odnóże pływne /pluskwiak wodny /
-odnóże brzebne /turkuć podjadek /
-odnóże chwytne /modliszka /
-odnóże skoczne /konik polny /
-odnóże do zbierania pyłku /pszczoła /
21 4 21