1. Suma trzech kolejnych liczb parzystych równa się 48. Jakie to liczby?
2. Suma czterech kolejnych liczb podzielnych przez 5 równa się 530. Jakie to liczby?
3. Jeden bok prostokąta jest o 2 cm krótszy od drugiego. Jakie długości mają boki prostokąta, jeśli obwód ma mniej niż 9 cm. Długości boków są liczbami naturalnymi.

Czy ktoś pomógłby mi to rozwiązać ?

2

Odpowiedzi

2010-04-11T16:33:12+02:00
1. 1liczba- a
2liczba - a+2
3 liczba - a+4

a+a+2+a+4=48
3a+6=48
3a=48-6
3a=42 /:3
a=14

1liczba- 14, 2liczba- 16, 3liczba- 18.
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • wiq
  • Początkujący
2010-04-11T16:36:55+02:00
1.
2x-I liczba
4x-II liczba
6x-III liczba
48-suma

12x=48
x=4

8-I liczba
16-II liczba
24-III liczba

2.
5x-I liczba
5x+5-II liczba
5x+10-III liczba
5x+15-IV liczba
530-suma

20x+30=530
2x=50
x=25
5x=125

125-I liczba
130- II liczba
135-III liczba
140-IV liczba

3.
x-jeden bok
x-2-drugi bok

2x+2x-4 < 9
4x-4 < 9
4x < 13
x < 3.25

I bok-3
II bok-3-1=2

Zrobione, prosto i czytelnie. Liczę na naj!
4 4 4