Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T19:15:26+01:00
1. negocjacje

2. mediacje

3. arbitraż

4. zawarcie kompromisu

5. użycie nacisku: bojkot, strajk, protest,

6. skierowanie sprawy do sądu

7. poparcie wyborcze dla polityków, których decyzje zakończą spór wynikający z konfliktu wartości
3 3 3
2009-11-03T19:41:55+01:00
Podstaw demokracji leży wiele sprzeczności. Jedną z nich jest Fakt, że stosowanie demokracji musi odbywać się pod specjalnym nadzorem, a to z definicji wyklucza pełny udział ludu w rządach. Co więcej gdyby faktycznie przekazać władzę w ręce ludu to na świecie pojawiłyby się społeczeństwa z wrodzoną przepukliną. W Polsce Demokracja nigdy nie zadomowi się na stałe. Wynika to z tego, że Słowo demokrata zawiera w sobie Przedrostek Demo (co oznacza, iż nigdy nie doczekamy się wersji finalnej) oraz Krata (każdy kto ją stosuje, dbając o własne interesów wcześniej czy później znajdzie się za kratkami (Kulczyk). Budowanie demokracji trwa już u nas 15 lat. Na razie powstał garaż, 3-cie piętro i komin. Politycy obiecują, że Powstanie również parter, ale i tak będzie to dom zagubiony na pustkowiu, bo drogi dojazdowe planuje się dopiero na 2012 rok. Demokracja nasza pojmuje Praworządność tak, jak ją realizuje np. gawiedź uliczna, utrudniająca policji ujęcie rzezimieszka przez jakiś wrodzony Instynkt dokuczenia władzy. Sympatyzuje się ze złodziejem jako przedstawicielem "swobody" przeciwko "uciskowi" władzy i porządku. Oburza się tylko ten, komu Złodziej bezpośrednio zaszkodzi. Co 4 lata przeciętny Amerykanin, Ukrainiec i Białorusin dostaje do ręki kartkę do głosowania, na której zaznacza preferowany Rodzaj zniewolenia. W głosowaniu jest coś z sadomaso, ale również z zaszczytnego poczucia kierowania losami świata. Z wynikających stąd konsekwencji winien sobie zdawać sprawę Elektorat idący do urn wyborczych. Wartości demokratyczne mogą być w konflikcie. Przykładem może być dawna Polska szlachecka i ludowa, gdzie Elita rządząca przez demokrację i rozpustę doprowadziła ją do ówczesnego stanu…
3 1 3
2009-11-03T23:54:38+01:00
1. Różnorodność poglądów,
2. Wolność jednostki,
3. Równość,
4. Sprawiedliwość,
5. Samorządność.
2 4 2