1.Pieszy porusza się z prędkością 1,5 m/s. w jakim czasie , poruszając sie tą samą prędkością, pokona drogę 27km?

2. Kolarz w ciągu 6 sekund przejeżdża drogę 54metrów. Ile km przejedzie z tą prędkością w ciągu godziny i 20 minut??

2

Odpowiedzi

2010-04-11T16:45:35+02:00
1. w 1s-1,5m
w 10s-15m
w 1min-90m Odp.: Poruszając sie tą samą prędkością, pokona drogę
w 1h- 5,4km 27km w ciągu 5 godzin.
w 5h- 27km
2. w 6s-54m
w 1min- 540m
w 20min-10,8km
w 1 h- 54km Odp.:Przejedzie z tą prędkością w ciągu godziny i 20 min 64,8km.
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T16:49:49+02:00
Zadania dotyczą ruchu jednostajnego a więc:
v=s/t |gdzie V=prędkość s=droga t=czas

1.
musimy mieć te same jednostki więc km zmienimy na m.
27*1000=27000[m]

1.5=27000/t |*t/1.5
t=27000/1.5
t=18000[s]=300[min]=5[h]

Odp. Pieszy pokona drogę 27km w przeciągu 5godzin.

2.Wzór na prędkość z poprzedniego zadania
v=54/6=9 [m/s]

1h20min=80min=4800s

9=s/4800 |*4800
s=43200 [m] = 43.2[km]
1 4 1