Odpowiedzi

2010-04-11T16:41:06+02:00
Na koniec wielkiego postu jest triduum paschalne, czyli wielki czwartek, wielki piątek i wielka sobota. Mszy nie ma w wielki piątek na pamiątkę uczczenia śmierci Chrystusa. Zamiast mszy odprawione jest nabożeństwo.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T16:44:25+02:00
1. Część I (I i IV Niedziela Wielkiego Postu)
Część II (II i V Niedziela Wielkiego Postu)
Część III (III Niedziela Wielkiego Postu i Niedziela Palmowa)

2.Tego dnia nie odprawia się Mszy świętych, z wielkiego szacunku do ofiary Jezusa Chrystusa poniesionej na krzyżu za grzechy całego świata. Jest to dzień powagi, skupienia i postu, w którym szczególnie czci się drzewo krzyża. Odprawia się drogę krzyżową.
1 5 1