Odpowiedzi

2010-04-11T16:45:22+02:00
Dane:
h(wysokość naczynia)-10cm= 0,1m
d(gęstość wody)- 998kg/m³ (odczytana z tablic)
g(przyciąganie ziemskie-10m/s²
P(ciśnienie)-?

Korzystamy ze wzoru na ciśnienie :
P=d × g × h= 998kg/m³ × 10m/s²× 0,1m= 998 Pa

Ciśnienie wywierane na dno naczynia wynosi 998 paskali.

(Można to było zaokrąglić i podać gęstość wody jako 1000kg/m³, otrzymamy wtedy wynik 1000 Pa, ja podałam gęstość wody w temperaturze pokojowej 20°C i stąd 998 Pa. Wartości gęstości wody są zmienne w zależności właśnie od temperatury,dlatego też wyniki mogą być różne)
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T16:47:09+02:00
Dane:
ρ(ro)=1000kg/m³
g=10N/kg
h=10cm=0,1m
Szukane:
p=?
Wzór:
p=ρ*g*h
Rozw.:
p=ρ*g*h
p=1000kg/m³ *10N/kg *0,1m=1000N/m³ *m
p=1000N/m³*m=1000N/m²
p=1000Pa
26 4 26
2010-04-11T16:53:04+02:00
Dane: Szukane:
h=10cm p=?
d=1000kg/m³(chodzi o gestosc wody)

Rozwiazanie:
Ile wynosi wartosc cisnienia wody na dno szklanki?
p=dgh
p=1000kg/m³×10m/s²×0,1m=1000Pa
Odp:Wartosc cisnienia wody na dno szklanki wynosi 1000Pa.
6 4 6