Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T18:57:49+01:00
Srednica 10 m→promień5m pole koła=πr² pole=π5²=25πm² 100%-20%=80% r=0,8×5m=4m pole mniejszego koła =πr²=π4²=16πm² pole pierścienia=25π-16π=9πm² odp.pierscień ma koło równe 9πm²
2009-11-03T19:00:09+01:00
P - pole calego kola
p1 - pole pierscienia
p2 - pole wycietego kola
d - średnica = 1/2 r ( promień )
p="pi" * r^2

P= 5*5*pi=25pi
5-20% z 5=4 ( promien wycietego kola )
p2= 4*4*pi=16pi
p1=P-p2=9pi

podając za pi = 3,14

p1=9*3,14=28,26m kwadratowego