W klasie liczącej 20 osób, uczniowie na lekcji transmutacji, zamieniali meble w zwieręta. 1/5 uczniów zamieniło katedrę na psa, 1/4 uczniów - w jaszczurkę, 4 osoby - w mysz, a poostałym uczniom nie udały się czary.

1.Ilu ucniom udała się ta sztuczka ?
a.10 b.11 c.12 d.13

2.Jaka część uczniów nie posiadła jeszcze umiejętności transmutacji ?
a. 2/5 b.7/20 c.9/20 d.połowa

3

Odpowiedzi

2010-04-11T16:44:31+02:00
2010-04-11T16:44:55+02:00
20-1/5=4
20-1/4=5
4
4+5+4=13
odpowiedź do zadania pierwszego
d.13

20-13=7

odpowiedź do zadania 2
b. 7/20
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T16:47:41+02:00
Dane:
20 - cała klasa
1/5 20 : 5 = 4 osoby - zamieniało w psy
1/4 20 : 4 = 5 osób - zamieniało w jaszczurkę
4 osoby - w myszy
a reszcie się nie udało
20 - ( 5 + 4 + 4 ) = 20 - 13 = 7

7 nie udała się czyli b. nie posiadała jeszcze umiejętności transmutacji. :)
a 13 osobom udała sie czyli odpowiedź d. :)
Licze na naj.
5 2 5