W pewnym trójkącie równoramiennym kąt przy podstawie jest o 30 stopni większy od kąta między ramionami. Jakie miary mają kąty tego trójkąta?

2zad.
w trójkącie protokątnym jeden z kątów jest czterokrotnie mniejszy od sumy dwóch pozostałych. Podaj miary kątów ostrych tego trójkąta.

2

Odpowiedzi

2010-04-11T16:55:54+02:00
Zad 1
40

70 70

Zad2

55

35 90
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T16:56:14+02:00
Kąt między ramionami - X
Kąt przy podstawie - X = 30
kąt przy podstawie - X + 30

X + X + 30 + X + 30 = 180
3x = 180 - 30 -30
3x = 120/3
x = 40


Kąt miedzy ramionami = 40 stopni
Kąt przy podstaawie = 40 + 30 = 70 stopni
Kąt przy podstawie = 40 + 30 = 70 stopni