Proszę o rozwiązanie zadań w załączniku i :

zad.7/194
Podaj kontrprzykład dla podanej hipotezy.
a)jeżeli wielokąt ma trzy kąty proste, to jest prostokątem.
b) Jeżeli jedna liczba jest podzielna przez 2, a druga jest podzielna przez 3, to ich suma jest podzielna przez 5.

Dziekuje :)

2

Odpowiedzi

2010-04-11T17:10:02+02:00
A) tak,kwadrat też jest prostokątem
b) nie, 8:2=4
15:3=5
15+8=23 nie jest podzielne przez 5
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T17:58:50+02:00
A.Nieprawda ponieważ 3 katy proste ma też kwadrat i romb :)
B.Nie ponieważ 2:2=1 i 6:3=2 są podzielne przez te liczby ale ich suma czyli 2+6=8 A 8 NIE JEST PODZIELNE PRZEZ 5 :) ZNACZY JEST ALE WYJDZIE W ULAMKU :)
9 3 9