Kierowca wyjechał z domu o godzinie 8;00 i planuje dotrzec do celu o godzinie 14;00.do przejechania ma 360km. przez pierwsze 3 godziny jechał ze srednia prędkoscia 60km/h,a nastepnie zrobil polgodzinna przerwe.z jaka srednia predkoscia musi teraz jechac,aby zakonczyc trase o planowanej godzinie?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T19:03:33+01:00
14 h - 8 h =6h
1h =60 km
3 * 60 km=180km
360km - 180km=180km
180 km % 2,5=72
Odp.:Musiałby Jechać Z Prędkością 72km/h aby dotrzeć na czas.
2 5 2
2009-11-03T19:05:44+01:00
360 km ma przejechać w 6 h
180 km zrobił w 3 godz wiec
360-180=180
zrobił pół godz przerwy wiec zostało mu 2,5godz zrobić 180 km
2,5h-180km
1h - x
x=180km/2,5h
x=72 km/h
2 5 2
2009-11-03T19:05:57+01:00
3 razy 60= 180
360 - 180 = 180
3 - 0,5 = 2,5
180 / 2,5 = 72 km/h
2 5 2