Bardzo prosze o szybkie rozwiązanie
1.Obwód prostokąta ma 56 cm. Jeden z boków jest 3 razy dłuższy od drugiego. Oblicz Pole tego prostokąta
2.Jeden Bok prostokąta ma długość 6,5 cm,a drugi jest o 1,9cm dłuższy.Oblicz Pole tego prostokąta.
3.Deltoid ma przekątne równe 7cm i 10cm. Oblicz pole tego deltoidu
4.Oblicz pole figury i napisz jej nazwę.Wymiary są podane w centymetrach.
Podaje link: http://img255.imageshack.us/img255/7396/figury.png
Prosze o zapisywanie wszystkich obliczeń

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T17:05:17+02:00
1. ob=56cm
I bok= x =14
II bok= 3*x =3*14=42
3x+x=56
4x=56
x=14
P=14*42=588cm²

2.
bok a=6,5 cm
bok b= 6,5+1,9=8,4c,
P=8,4*6,5=54,6cm²

3. P=1/2*p*q
p=10cm
q=7cm
P=1/2*10*7=1/2*70=35cm²

4.
1) trapez prostokątny
P=1/2*(a+b)*h
a (górna podtawa)=3,5
b(dolna podstawa)=6,8
h (wysokość)=3,5
P=1/2*(3,5+6,8)*3,5=1/2*10,3*3,5=1/2*36,05=18,025cm²

2) deltoid (latawiec)
P=1/2*p*q
p=13,4
q=2*3,9=7,8
P=1/2*13,4*7,8=52,26cm²
2010-04-11T17:23:55+02:00
1. 56=2x + 2*3x
56=2x+6x
56= 8x | :8
7=x 3x= 21
P=7*21
P=147cm2

2. P= 6,5 * 6,5+1,9
P=6,5 * 8,4
P=54,6cm2

4. (a+b)*h \2
(6,8+3,5) * 3,5 \2
10,3*3,5 \2
36,05\2
18,025
Odp . Trapez