Odpowiedzi

2009-11-03T19:17:41+01:00
1]1m³=1000dm³=1000l 1kg=1000g→1g=1000mg→1kg=1 000 000mg 1,2kg=1,2×1000000mg=1200000mg 1000l waży 1200000mg 1lważy-x mg→x=1×1200000:1000=1200 odp.1 litr powietrza waży 1200mg 2]błąd bezwzgl.=10-9,5=0,5zł 200-199=1zł błąd względny=0,5:9,5×100≈5,26% 1:199×100≈0,5%
1 5 1
2009-11-03T19:21:56+01:00
Na pierwsze nie wiem ale na drugie:
Ix-aI ÷IxI ×100% błąd względny wzór
Ix-aI błąd bezwzględny wzór
I9,5-10I=I-0.5I=0.5
I9.5-10I÷I9.5I=0.0526×100%=5.26%
I199-200I=I-1I=1
I199-200I÷I199I=0.005×100%=0.5%
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T19:22:36+01:00
1m³ = 1000 dm³ = 1000l

1200g/1000l = x
x=1,2g
x=1200mg

błąd bezwzględny:
a) |9,5-10|=0,5
b) |199-200|=1

błąd wzgledny:

a) 0,5/9,5 * 100% ≈ 5,26%
b) 1/199 *100% ≈ 0,5%


Pozdrawiam! :)

2 5 2