Odpowiedzi

2009-11-03T19:01:20+01:00
Złe uformowanie terenu, zdrajca wśród mieszkańców opowiedzenie się wsi po stronie persów
19 4 19
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T19:37:14+01:00
Republika Rzymska po pokonaniu Kartaginy rozpoczęła ekspansję na wschód. W pierwszej kolejności skierowała się przeciwko sprzyjającej Kartaginie Macedonii. W roku 197 p.n.e. wojska macedońskie zostały pokonane i w wyniku zawartego pokoju wszystkie posiadłości macedońskie w Grecji stały się prowincjami Rzymu. Rozwój sytuacji zaniepokoił władcę Imperium Seleudzkiego Antiocha III Wielkiego. W roku 192 p.n.e. z 18 tysięcznym kontyngentem przeprawil się z Azji do Grecji z zamiarem powstrzymania rzymskiej ekspansji. W odpowiedzi wiosną 191 p.n.e. do Grecji wkroczyła armia rzymska w sile 20 000 piechoty, 2 000 kawalerii i 15 słoni bojowych.
12 1 12