Pani Anna ważyła o 3 kg mniej niż pani Zofia. Po kuracji odchudzającej pani Anna waży o 15% mniej, a pani Zofia o 15 kg mniej i obecnie ważą tyle samo. Ile kilogramów ważyła kaza z tych pań przed kuracją odchudzającą ?


Wiem ze mało punktów ale bardzo prosze o pomoc !!!!! ;(

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T17:06:53+02:00
X - Waga pani Zofii przed kuracją
x - 3 Waga pani Anny przed kuracją
x - 15 - Waga pani Zofii po kuracji
0,85x - Waga pani Anny po kuracji
x - 15 = 0,85(x-3)
x - 15 = 0,85 - 2,55 x - 0,85x = -2,55 + 15 0,15x = 12,45 / /0,15 x = 83 83 - 15 = 68 0,85 * 80 = 68

Odp.: Waga pani Zofii przed kuracją - 83 kg
Waga pani Ani przed kuracją - 80 kg.

Mam nadzieję, że pomogłam. ; D
2010-04-11T17:09:28+02:00
X- waga p Zofii
x-3 - waga p. Ani
0.85x - 3 - waga pani Ani po kuracji
x-15 - waga p. Zofii po kuracji.


x-15 = 0,85 (x-3)
x-15 = 0,85x- 2,55
x-0,85x = -2,55 +15
0,15x = 12,45
x = 12,45:0,15
x = 83

Zadanie robione na lekcji. !!

Liczę na naj. ; p