1. na pierwszej półce jest 2,5 raza więcej słoików niż na drugiej. Jeśli z drugiej półki przestawimy 12 słoików na drugą, to na obu pułkach byłoby tyle samo słoików. Ile słoików jest na każdej półce.



2. Pitagoras tak odpowiedział na pytanie o liczbę swoich uczniów : połowa moich uczniów studiuje matematykę , czwarta część uprawia muzykę , szósta część ćwiczy się sztukę milczenia i są jeszcze trzy kobiety. Ile uczniów ma Pitagoras ?

2

Odpowiedzi

2010-04-11T17:20:53+02:00
Mam odpowiedz na 1. pytanie.
Na pierwszej półce jest 20 słoików, na drugiej 32.
Układy równań:
2,5y=x
y-12=x

2,5(x+12)=x
y=x+12

2,5x+30=x
y=x+12

30=1,5x/:1,5
y=x+12

x=20
y=20+12

x=20
y=32

Mam nadzieję, że jest to dobrze rozwiązane.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T17:30:19+02:00
1.
x - pierwsza półka
y - druga półka

x = 2,5y
y = x-12

y = 2,5y - 12
-1,5y = -12
y = 8

x = 2,5*8
x = 20

Spr.
20 : 2,5 = 8
8 = 8
L = P

20 -12 = 8
8 = 8
L = P

Odp. Na pierwszej półce jest 20 słoików, a na drugiej 8.

2.
1/2 - studiuje matematyke
1/4 - uprawia muzyke
1/6 - milczenie
3 kobiety
3 = x - (1/2x + 1/4x + 1/6x)
3 = x - (6/12x + 3/12x + 2/12x)
3 = x - 11/12x
3 = 1/12x
36 = x

Odp. 36 uczniów uczy się u Pitagorasa
1 5 1