Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T17:23:19+02:00
PRZYCZYNY POŚREDNIE:
- Powstanie wrogich sobie sojuszy- trójprzymierza i trójporozumienia.
- 1897r. Austro-Węgry i Niemcy - dwuprzymierze
- konflikt o flotę (na morzu) między W. Brytanią a Niemcami.
- konflikt Bałkański
- Rywalizacja o kolonie
- I wojna Bałkańska 1912r.
- II wojna Bałkańska 1913r.

BEZPOŚREDNIĄ PRZYCZYNĄ I wojny światowej był zamach na Arcyksięcia Franciszka Ferdynanda, następce trony austrowęgier i jego żonę Zofię w sarajewie, stolicy Bośni (28.06.1914 rok)
3 5 3
2010-04-11T17:24:13+02:00
Zamach w Sarajewie 28.06.1914r. jest bezpośrednią przyczyną wszczęcia wojny, równo miesiąc póniej czyli 28 lipca zamordowany został Austriacki następca tronu arcyksiąże Franciszek Ferdynand wraz z żoną. Zamordowany został przez człowieka serbskiej organizacji nacjonalistycznej.
3 4 3
2010-04-11T17:30:33+02:00
1. rywalizacja mocarstw o kolonie, surowce, strefy wpłyów
2. powstanie wrogich bloków militarnopolitycznych
3. spór Austro-węgrier z Serbią po zabiciu arcyksięcia Ferdynanda

4 4 4