TWIERDZENIE PITAGORASA
Zad.1
Oblicz obwód trójkąta równoramiennego, którego podstawa ma długośc 16 cm, a wysokośc jest równa 15 cm.

Zad.2
W trójkącie równoramiennym ramię ma dłógośc 1,3 dm, podstawa jest o 3 cm krótsza. Oblicz pole trójkąta.

TYLKO PRIS SZYBKO BO TO ZADANIE NA JUTRO A JA NIC NIEKAPUJE

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T17:37:28+02:00
1.
15²+8²=a²

bo jeśli jest równo ramienny to wysokość dzieli podstawę na 2 równe częsci

tw. pitagorasa:

a²+b²=c²

2. 13²=h²+[(13-3)/2]² zatem

13²=h²+5²
h=12

p=1/2*12*(13-3)=6*10=60cm²
2 3 2
2010-04-11T17:38:17+02:00
Dlugosc podstawy 16
z twierdzenia pitagorasa 15²+8²=c² 225+64=c² 289=c² c=17
obwod 2*17+16+60

dlugosc ramienia 13 cm
dlugosc podstawy 10 cm

z pitagorasa a²+5²=13²
a²+25=169
a²=144
a=12
P=½*10*12=60
2 3 2