Odpowiedzi

2010-04-11T17:35:27+02:00
A ludzie----->gr. krwi
b bryły ------> objętość
c ludzie ------> daty urodzenia
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T17:48:56+02:00
Funkcja = jednemu argumentowi przyporządkowujemy dokładnie jedna wartość.
I tak
a. Grupy krwi, ludzie
Każdemu człowiekowi jest przyporządkowana dokładnie jedna grupa krwi - nie ma możliwości, aby jeden człowiek miał 2 grupy krwi.

W druga stronę nie ma funkcji, bo:
każdej grupie krwi możemy przyporządkować wielu ludzi

b. Objętość, bryły

Każdej bryle jest przyporządkowana tylko jedna objętość - jest to funkcja

Każdej objętości możemy przyporządkować wiele brył - nie jest funkcja ( wiele brył ma tę sama objętość)

c. Daty urodzenia ludzie
Każdemu człowiekowi jest przyporządkowana dokładnie jedna data urodzenia - jest to funkcja

Jednej dacie możemy przyporządkować wiele dat urodzeń ludzi ( w jednym dniu może urodzić się wielu ludzi) - nie jest funkcją
7 4 7