Nierówności
Jak rozwiążemy nierówność i zaznaczymy ją na osi liczbowej,
to pisze się takie coś, że x ∈ (∈-znaczy należy) i przedział wartości... Wartości zapisujemy w nawiasach okrągłych lub takich:
< > .

Kiedy wstawimy jakie nawiasy???????

3

Odpowiedzi

2010-04-11T17:34:59+02:00
Nawias taki > czyli zamknięty stawiamy np:
Podajemy jakis zbior np od 1 do 6 <1;6> z tym , ze cyfra 1 i 6 nie nalezy do zbioru.

Z nawiasem otwartym jest odwrotnie. Gdy dajemy zbior od 1 do 6(1;6) to do zbioru naleza takze jedynka i szostka.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T17:38:29+02:00
< > takie kiedy mamy na osi daną liczbę zamalowaną kółeczkiem
()a takie kiedy nie
2010-04-11T17:48:50+02:00
Po prostu zaznaczasz sobie na osi X liczby które masz podane w nawiasie np. X∈<3;5>. Liczby 3 i 5 zaznaczasz sobie na osi x.
< > te nawiasy oznaczają, że masz przedział zamknięty, ponieważ masz podane liczby.
( ) te nawiasy stosujemy gdy mamy przedział otwarty tzn. jest nieskończoność. Zamiast liczby jest ósemka obrócona o 90stopni ∞.
Np X∈<3;∞) tzn X należy do przedziału od 3 do nieskończoności. Na wykresie zaznaczamy kropkę na 3 i rysujemy kreskę wychodzącą za wykres.
2 4 2