Odpowiedzi

2010-04-11T17:39:06+02:00
2010-04-11T17:39:08+02:00
A=?
t=5s
v=90km/h

a=v/t

a=90km/h:5s
a= 18


przysp. wynosi 18;**
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T17:39:25+02:00
Dane:
Prędkość wyrażoną w km/h należy zamienić na m/s,ponieważ czas wyrażony jest w sekundach i przy obliczeniach nie zgadzałyby się jednostki)

V(prędkość) = 90km/h(90000m : 3600s) = 25m/s
t(czas)-5s
a(przyspieszenie)-?

Wzór na przyspieszenie:
a= V : t= 25m/s : 5s = 5m/s²

Przyspieszenie wynosi 5m/s²
2 5 2