Rozwiąż równanie:
zad.4str.179(,,Matematyka wokół nas " podręcznik dla 1 gimnazjum)
/ - podzielić (jak coś to w ułamku)
b) x/1,2 =1,2/4
c)3,2/2,8=x/3,5
d)9,36/7,2=1,3/x
e)0,6/x=0,8/6
f)x/0,6=6/0,8

zad.5str.179
a) 5/3=a/2
b)3/10=x/4
c)7/14=m/21
d)2/m=3/7

PROSZĘ TYLKO ŻEBY ROZPISAĆ TE ZADANIE :)

2

Odpowiedzi

2010-04-11T18:30:50+02:00
B) x/1,2 =1,2/4 całośc pomnożyc przez 4,8
4x=1,44
x=0,36
c)3,2/2,8=x/3,5 pomnozyc całośc przez 7,8
11,2=2,8x
2,8x=11,2
x=4
d)9,36/7,2=1,3/x pomnożyć całość przez 7,2 x
9,36 x=9,36
x=1
e)0,6/x=0,8/6 pomnożyc całość przez 6x
3,6=0,8x
0,8x=3,6
x= 0,45
f)x/0,6=6/0,8 pomnozyc całosć przez 0,48
0,8x= 3,6
x=0,45



zad.5str.179
a) 5/3=a/2 pomnożyc przez 6
10=3a
3a=10
a=10/3
a=3 1/3
b)3/10=x/4 pomnozyc przez 20
6=5x
x=6/5
x=1 1/5
c)7/14=m/21 pomnozyc przez 42
21=2m
2m=21
m=21/2
m=10 1/2
d)2/m=3/7 pomnozyc przez 7m
14=3m
3m=14
m=14/3
m=3 2/3
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-11T18:35:27+02:00
B) x/1,2 =1,2/4 całośc pomnożyc przez 4,8
4x=1,44
x=0,36
c)3,2/2,8=x/3,5 pomnozyc całośc przez 7,8
11,2=2,8x
2,8x=11,2
x=4
d)9,36/7,2=1,3/x pomnożyć całość przez 7,2 x
9,36 x=9,36
x=1
e)0,6/x=0,8/6 pomnożyc całość przez 6x
3,6=0,8x
0,8x=3,6
x= 0,45
f)x/0,6=6/0,8 pomnozyc całosć przez 0,48
0,8x= 3,6
x=0,45



zad.5str.179
a) 5/3=a/2 pomnożyc przez 6
10=3a
3a=10
a=10/3
a=3 1/3
b)3/10=x/4 pomnozyc przez 20
6=5x
x=6/5
x=1 1/5
c)7/14=m/21 pomnozyc przez 42
21=2m
2m=21
m=21/2
m=10 1/2
d)2/m=3/7 pomnozyc przez 7m
14=3m
3m=14
m=14/3
m=3 2/3
88 2 88