Proszę o pomoc. Z góry dzięki:)
2.Adrian przejechał na motorynce ¾ całej drogi. Zostało mu jeszcze 16 km. Jaką długość ma cała trasa?
3.Cenę książki obniżono najpierw o 30%, a po pewnym czasie jeszcze o 15%. Ostatecznie egzemplarz kosztuje 35,70 zł. Oblicz cenę początkową.
5.Z przystani na jeziorze Śniardwy wypływają jednocześnie dwaj kajakarze. Pierwszy płynie na zachód z prędkością 20 km/h, a drugi na północ z prędkością 15 km/h. W jakiej odległości od siebie znajdą się kajakarze po upływie 12 minut.
6.Adam sporządził roztwór do kwaszenia ogórków. Do tego celu użył 40 gramów soli kamiennej, które rozpuścił w wodzie. Otrzymał 1 000 gramów roztworu. Iluprocentowy roztwór przygotował Adam?
7.W dwóch wiadrach znajduje się 13,5 litra wody. Gdyby z pierwszego wiadra przelać do drugiego 1,5 litra, to w drugim wiadrze byłoby dwa razy więcej wody niż w pierwszym. Ile wody znajduje się w pierwszym wiadrze?
9.Pewien nadmorski bar oferuje bardzo dobry napój sporządzony z wody i koncentratu soku owocowego w stosunku 4 : 1. Ile procent napoju stanowi sok?

2

Odpowiedzi

2009-11-03T19:10:57+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T19:11:53+01:00
2). 16*4=64km

3). 35.7-85%
x-100%

35,7*100/85=42zł

42-70%
x-100%

42*100/70=60zł

5). 60min=1h
12min=1/5h
20km/h:5=4km
15km/h:5=3km

wychodzi trójkąt prostokątny

z pitagorasa:

3kwadrat+4kwadrat=xkwadrat
9+16=xkwadrat
x=5km

7). 13.5-1.5=12
12/2=6
w pierwszym wiadrze jest 6litrów

9). 100/5=20%